Min läshörna

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Aggie - 14 februari 2014 21:45

Jag älskar fredagar! Fredagar är den enda dag i veckan då jag garanterat kan få lite lästid. Ofta pluggar jag mycket även på helger och därför är fredagar den bästa dagen enligt mig.

I dag har jag läst en hel del ur Delirium av Lauren Oliver. Jag är nu på kapitel 17 vilket är ganska långt.

Jag började läsa boken i tisdags kväll.

 

Jag kommer ihåg i femman när jag läste rekordmånga böcker. Jag hade ganska svårt då i skolan med kompisar och så och läste varje rast så jag han läsa supermycket. (Tråkigt bara att jag aldrig antecknade något) Men nu i åttan hinner man nästan aldrig läsa. Man får ta sig tid på kvällar, helger och lov men det blir mycket mindre läst eftersom man har så mycket läxor. Jag sitter ofta uppe till 10 på kvällarna och pluggar och sedan är jag för trött för att läsa något.


I dag har jag också sammanställt en kort lista över böcker som jag vill läsa, men jag har inte tid att skriva ner den nu. Dock tror jag att jag ska lägga upp den i morgon om det är någon som vill att jag ska det. Jag tror också att jag ska härma Tova på Bokugglan och sätta upp mål som typ hur många sidor eller hur många böcker jag ska läsa, men det får bli en senare fråga.

Nu ska jag titta på Legend of the Seeker med min familj.

Och Glad all hjärtans dag till er alla. Dock tycker jag att alla hjärtans dag är en överkattad dag som är till för affärerna att sälja en massa stuff. Fast jag gillar att man får äta godis trots att det inte är lördag.  


Trevlig kväll!

Kram Aggie!

Av Aggie - 14 februari 2014 18:00


 Serie: Systrarna Cahill (del 1)

Titel: Farlig förmåga

Författare: Jessica Spotswood

Orginaltitel: Born Wicked

Utgivningsår: 2013

Genre: Förr i tiden och övernaturligt

 

Boken handlar om systrarna Cahill, fast kanske främst om Cate Cahill. Cate är äldst av tre systrar. Hennes mamma dog när Cate var ganska liten och pappan i familjen är inte hemma särskilt mycket. Boken utspelar sig i ett fiktivt 1600-tals England och det s.k brödraskapet styr allt. I december året de fyller 17 måste kvinnorna tillkännage en förlovning eller gå med i systraskapet. Annars kommer bröderna utse en make åt en. 

Systrarna Cahill har en hemlighet. De är häxor precis som deras mamma var när hon levde. Inte ens deras pappa vet om det. Och om någon i brödraskapet skulle få reda på det skulle de bli ivägskickade till något mentalsjukhus. Men allt förändras när Cate hittar moderns dagbok. Plötsligt år hon veta att en gammal profetsia kan vara systrarnas dom.

 

Jag har ingen aning om vad bokens budskap är. Jag tror att boken har ett budskap men det är väl dolt.

 

Jag tyckte om boken. Den var spännande och hade många överraskande vändpunkter även om en del så klart var ganska förutsägbart. Jag läste ut boken ganska fort, kanske tog en vecka eller 5 dagar att läsa ut den. Den är 334 sidor lång så jag läste ganska mycket. När man väl hade börjat var det liksom svårt att sluta.

 

Jag rekommenderar den här boken till åldern 13+ Tolvåringar skulle också kunna läsa den men när jag var tolv tyckte jag att det var ganska ointressant att läsa om 17åringar. Jag ger boken         

 


Här är boktrailern.

 

Kram Aggie

Presentation


Hej! Jag heter Aggie och jag älskar böcker!!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Läser just nu

 

Mannen från andra sidan av Norrtäje Tidning

 

 

Glashuset av Rachel Caine

Omröstning

Vad tycker ni om mina recentioner?
 Jättebra
 Bra
 OK
 Dåligt
 Jättedåligt
 Skit!!!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BLOGGENS GÄSTBOK

Reading A Book Smiley
The Hunger Games 32x32 Logo

Ovido - Quiz & Flashcards