Min läshörna

Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

Byte av bok

Av Aggie - 10 juli 2014 16:48

Jag läste 15 sidor ur Herta Mullers "Hjärtdjur" idag och slutade sedan att läsa.

Anledning?

Jag vet inte. Boken var kanske för svår för mig. I vilket fall fick jag inte grepp om berättelsen. Jag visste inte vad som verkligen hade hänt eller vad som var en fantasi hos någon av karaktärerna.

I vilket fall bestämde jag mig för att byta ut boken mot en annan nobelpristagares bok.

Jag ska läsa Boris Pasternaks "Doktor Zjivago", och den är faktiskt ca 100 sidor längre än den första så det är inget fusk.

Jag måste läsa en bok av en nobelpristagare till skolan så jag kan lika gärna ta en som mamma och pappa har hemma.

Jag har alltså fortfarande 119 sidor kvar att läsa i dag, bläääh!

Men, jag får ta tag i det.


Jag läste ut Mannen från andra sidan i går kväll, eller i morse, berende på hur man tänker. Klockan var ju ändå halv 3.

Egentligen borde jag inte stanna uppe så sent, men jag hade ju så mycket att läsa.

Jag tyckte att boken var helt okej, det var lite tråkigt att man fick veta vem mördaren var långt innan poliserna fick det. Man fick veta det i typ femte kapitlet och den var skriven ur så många personers perspektiv att det blev alldeles rörigt, men den var ganska bra och spännande ändå.


Jag ska åka till farmor och farfar i morgon och dem har inget internet så jag kommer inte kunna blogga på ett par dagar, men jag tänkte nog tidsinställa ett par recensionsinlägg eller något sådant. Jag kommer äsa hos farmor och farfar så jag kommer inte hamna efter i mitt läsmål.

Hoppas ni tycker om att läsa min blogg och säg gärna till om det finns något jag kan förbättra.

Kram Aggie!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggie - 15 februari 2015 11:00

Hej! Jag tänkte bara skriva ett snabbt inlägg   Jag måste ju bara fråga: Vilken bok skulle DU vilja att jag ska läsa? Om du hört om en bok men orkar inte läsa själv, så länge du inte vet att den är bra, eller inte vill lägga pengar på en möjligen...

Av Aggie - 18 juli 2014 14:15

Hej igen! Nu var det ett tag sedan sist, men jag är tillbaka.   Jag har förstått att det är helt omöjligt att klara av mitt sommarmål, om man inte läser heeeela tiden och det har jag ingen lust med, soo... I'm calling it off. Jag tänkte fakti...

Av Aggie - 12 juli 2014 12:00

  Serie: Nej Titel: Den åttonde flickan Författare: Monica Hughes Orginaltitel: The seven magpies Utgivningsår: 1996 Genre: Drama, mysterium Antal sidor: 192   Boken handlar om Maureen, en flicka på 14 år som skickas till en internats...

Av Aggie - 9 juli 2014 16:45

Jag har varit superseg... Jag har haft ett par kompisar över och haft annat att göra så jag har helt enkelt inte hunnit läsa så mycket. Dessutom har jag börjat titta på Teen Wolf (den är såååå bra)   I går kväll gjorde jag en ny planering och j...

Av Aggie - 1 juli 2014 13:00

Antal lästa böcker: Förr eller senare exploderar jag av John Green Den åttonde flickan av Monica Hughes                                                                                                                                          ...

Presentation


Hej! Jag heter Aggie och jag älskar böcker!!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Läser just nu

 

Mannen från andra sidan av Norrtäje Tidning

 

 

Glashuset av Rachel Caine

Omröstning

Vad tycker ni om mina recentioner?
 Jättebra
 Bra
 OK
 Dåligt
 Jättedåligt
 Skit!!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BLOGGENS GÄSTBOK

Reading A Book Smiley
The Hunger Games 32x32 Logo

Skapa flashcards