Min läshörna

Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Aggie - 29 juni 2014 17:40

Nu har jag räknat ut antalet sidor jag behöver läsa per dag för att nå mitt sommarmål.

Det är sammanlagt 5562 sidor och jag har ca 53 dagar på mig så det blir ca 105 sidor per dag. Det tror jag att jag kan klara av, det är ju sommar för 17 gubbar.


Jag har inte hunnit läsa så mycket i dag dock, för min kusin ska sova över. Jag ska läsa lite nu och sedan tänkte jag skriva ett inlägg och berätta hur många sidor jag han läsa och hur många det är kvar osv för att det ska bli lättare att hålla koll.


Jag håller på och läser en bok som heter Den åttånde flickan av Monica Hughes. Den handlar om en flicka som under andra världskriget blir skickad till en internatskola. Terminen har redan börjat och flickorna hon ska dela rum med har redan bildat en klubb. De kallar sig de sju skatorna och de vill inte ha en åttonde skata med så att säga. Jag har hunnit ca ett kapitel, men nu ska jag läsa mer.

Jag återkommer

Kram Aggie!

Presentation


Hej! Jag heter Aggie och jag älskar böcker!!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Läser just nu

 

Mannen från andra sidan av Norrtäje Tidning

 

 

Glashuset av Rachel Caine

Omröstning

Vad tycker ni om mina recentioner?
 Jättebra
 Bra
 OK
 Dåligt
 Jättedåligt
 Skit!!!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BLOGGENS GÄSTBOK

Reading A Book Smiley
The Hunger Games 32x32 Logo

Ovido - Quiz & Flashcards